当社は、非線形有限要素法構造解析の技術系解析コンサルティング会社です。
Free Motion Headform モデルを用いた自動車フロントガラスへの頭部衝撃解析例です。FMHモデルの質量は4.5 kg, 衝突速度は8.4 m/sと少し速くしてみました。
Keywords: Head to Windshield Impact, Free Motion Headform model(2009 LST), Mass: 4.5kg, Impact speed : 8.4 m/s
Tool: LS-PrePost ver.4.8, LS-DYNA MPP Single Precision Win64 R12.0
なお,本事例はサンプルであることをご了承下さい。
March 2, 2021 create a new entry
Fig.1 Free Motion Headform model (LST v2.0 2009)
Fig.2 Initial Setting (初期配置)
Fig.3 Head to windshield Impact (von mises stress) (ミーゼスの相当応力分布)
Fig.4 Head to windshield Impact (view from inside of the car)(ミーゼスの相当応力分布)
Fig.5 Head to windshield Impact (crack distribution)(クラック分布)